Maleri av tolv kvinner og en politimann i et grønt venterom.
Christian Krohg, «Albertine i politilegens venteværelse» (utsnitt), avsluttet 1887.
  • 29. juni 2022
  • Nasjonalmuseet – 2. etasje – verksted A (adkomst via rom 86)

Har du lyst å lære mer om kunst og samtidig være sosial?
Bli med på workshop, da vel!

Hvordan har kroppen blitt fremstilt i kunsten opp gjennom historien?
Bli med på en samtale om kropp og identitet, og fordyp deg i Christian Krohgs skandaleomsuste maleri Albertine i politilegens venteværelse (1885/1887). Vi vil være til stede for å fortelle om debatten som oppstod rundt maleriet på slutten av 1800-tallet og svare på dine spørsmål.

I verkstedet kan du lage egne kroppsframstillinger i collage.

Har du lyst å lære mer om kunst og samtidig være sosial? Bli med på workshop, da vel!

Dette er en uformell og sosial workshop, og du trenger ingen forkunnskaper. Kom gjerne alene, eller ta med deg en venn!

For å delta må du ha gyldig inngangsbillett til Nasjonalmuseet i tillegg til gratis billett til workshop, som du henter via knappen øverst her.