• 18. juni 2022
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen

Sammen med kunstnerne Siri Hjorth og Sebastian Makonnen Kjølaas presenterer Nasjonalmuseet første og siste visning av forestillingen Mellom børs og katedral i Lyshallen.

«De med makt burde man omgås med den aller største skepsis»

Forestillingen finner sted i Lyshallen som del av åpningsutstillingen «Jeg kaller det kunst». Arrangementet er åpent for alle besøkende. Grunnet begrensede sitteplasser anbefales det å møte opp ved den gule veggen i hallen en halv time før forestillingen starter. Forestillingen starter kl.19.00.

Med:

Siri Hjorth og Sebastian Makonnen Kjølaas

Med fantastiske kostymer, tegninger, veggmalerier og skulpturelle rekvisitter skaper Siri Hjorth (f. 1986) og Sebastian Makonnen Kjølaas (f.1985) sammen et satirisk blikk på verden vi lever i.

Jeg kaller det kunst

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. september.