• 24. juni 2022
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen og takterrassen
  • 17–21

Dromedar

Dromedar er en trio med base på Hausmania Kulturhus i Oslo. Deres musikk beveger seg mellom kabaret og billedkunst. De eksperimenterer med fri-jazz, elektronika, postpunk og psykedelisk prog med en ren dansbar vibe.

Dromedar starter kl. 18.00

Med: Annette Stav , Tommi Damstuen og Tobias Eide.

Wetware Solutions med Sybil Montet

Musikken til Wetware Solutions er som et soundtrack til økologisk kollaps, smeltende isbreer og brennende skoger. Med iskald synth-klubbmusikk stiller de spørsmålene om hvor skillet mellom menneske og maskin går, og mellom teknologi og natur. Med seg har de Sybil Montet, som gir deg bilder du kan forsvinne i sammen med musikken.

Wetware Solutions med Sybil Montet starter 19.30

Med: Sindre Husebø, Morten Hagen Tveit og Sybil Montet

Hva er Sen Fredag?

Hver fredag skjer det noe i «Jeg kaller det kunst» – vi kaller det Sen Fredag. Programmet starter fra kl 17.00 og vil alltid være en performance fra en av kunstnerne invitert til utstillingen. Få med deg performanceprogrammet hver fredag gjennom hele utstillingsperioden.

Om «Jeg kaller det kunst»

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. September.

Les mer om «Jeg kaller det kunst» her