Skisse til Jasper Siverts "Weather Forecast, 2022.
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen
  • Hver onsdag, torsdag, fredag

Kan vi påvirke eller forutsi fremtiden?

I Lyshallen møter du verket «Weather Forecast» av Jasper Siverts. Han kaller det en «live installasjon». Dansere bruker kropp og bevegelse til å gjenskape spådommer om det nye museet og dets fremtid.

Verket vises onsdager, torsdager og fredager, kl. 12.00–15.00 fra og med 15. juni og fortsetter de fire første ukene av utstillingen. Fredag 17. juni er visningen klokken 17.00–20.00. Verket vil ta plass i Lyshallen og i trappeløpet. Siste visning er fredag 8. juli.

Spådommene kan du lese om i et hefte som vil være tilgjengelig i nærheten av utøverne.

Ingen påmelding påkrevd, men billett inn til museet kreves.
Billetter kan kjøpes i døren eller på nettsiden vår her.

Jasper Siverts

Jasper Siverts er danser og koreograf og er en del av performance-programmet i utstillingen «Jeg kaller det kunst». Weather Forecast er Jaspers andre verk for Jeg kaller det kunst.

Jeg kaller det kunst

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. September.