• 1. juli 2022
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen
  • 17.30 og 19.30

Med humor som sentralt prinsipp vil performancekunstner Regine Stensæth Josefsen prøve å holde seg positiv i Goro Tronsmos bakgater i Lyshallen.

Trying to stay positive er kunstnerens andre verk for «Jeg kaller det kunst». I Sidesprang 2020 var hun i Førde med performancen Can’t put my finger on it.

Arrangementet er gratis, men besøkende må ha inngangsbillett til museet. Billetter kan kjøpes i skranken eller her.

Om kunstneren

Regine Stensæth Josefsen er kunstner og jobber med video, performance, maleri og tegning. I performancene hennes er humor sentralt og både rommet hun er i og tilskuerne er med på å lage verket til hva det blir i øyeblikket. I «Jeg kaller det kunst» er hun del av performanceprogrammet.

Hva er Sen Fredag?

Hver fredag skjer det noe i «Jeg kaller det kunst» – vi kaller det Sen Fredag. Programmet starter fra kl 17.00 og vil alltid være en performance fra en av kunstnerne invitert til utstillingen. Få med deg performanceprogrammet hver fredag gjennom hele utstillingsperioden.

Jeg kaller det kunst

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. September.