• 12. juli 2022
  • Nasjonalmuseet – Auditoriet
  • 17.00–18.50

Annenhver tirsdag gjennom hele utstillingsperioden kan du se filmverk laget av samtidskunstnere i Norge i dag.

En felles tematikk for disse filmene er hvordan vi lever i og med naturen. Filmene tar også for seg noen av mytene og fortellingene vi skaper om oss selv som mennesker.

Filmene vises i auditoriet på Nasjonalmuseet 12. juli, fra kl. 17.00 til 18.50.

Arrangementet er gratis.

Du kan også se filmene når og hvor det skulle passe deg på vår digitale videoplattform, hvor de er tilgjengelige fra 12. til 25. juli.

Med:

• Stine Gonsholt og Åse Løvgren, The Valley/Dalen, 2019
  • Ann Holmgren og Mette Henriette, HÁLDI, 2021.
  • Terese Longva, Havland utan kyst, 2018
  • Hilde Skancke Pedersen, Eana-Land, 2016
  • Kristin Tårnes, Tiden Går så fort. Tiden går så sakte, 2019
  • Kjersti Vetterstad, A Beehive in My Heart, 2019

Hva er videoplattformen?

Vi viser nye videoverk fra utstillingen «Jeg kaller det kunst» annenhver tirsdag gjennom hele utstillingsperioden.

Jeg kaller det kunst

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. September.