• 5. august 2022
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen
  • Kl. 19

Skitzosatan fyller Lyshallen i Nasjonalmuseet med energien og uttrykket til punken og samtidskunsten kombinert. Det er satirisk og lekent, tidvis kaotisk og veldig, veldig gøy.

Konserten er gratis med inngangsbillett til museet.

Hva er Sen Fredag?

Hver fredag skjer det noe i «Jeg kaller det kunst», vi kaller det Sen Fredag. Programmet starter fra kl 17.00 og vil alltid være en performance fra en av kunstnerne invitert til utstillingen. Få med deg performanceprogrammet hver fredag gjennom hele utstillingsperioden.

Skitzosatan

Skitzosatan består av Guro Rex på vokal, Olga Nikonova på keyboards og Andrea Conradsen på gitar. Bandet ble dannet i 2016, og orienterer seg mot punkens gjør-det-selv energi og uttrykk.

«Jeg kaller det kunst»

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. September.