• Nasjonalmuseet – Lyshallen
  • 24. og 26. august. kl 12:30–14:00

Bli med på omvisning og samtale når kunstnerkollektivet Tenthaus tar med seg elever fra Hersleb videregående skole for å snakke om utvalgte verk i utstillingen «Jeg kaller det kunst» .

Elevene og kunstnergruppa har jobbet tett sammen for å finne nye måter å formidle, oppleve og skape nye møtepunkter mellom folk og kunst. Kunstverket Et verk (2017-d.d.) oppstår på nye måter for hver gang det gjennomføres og sammen med elevene det gjennomføres med. Og fullføres i samtale med deg.

Arrangementet er gratis, men du må ha inngangsbillett til museet. Billett kan kjøpes ved oppmøte eller her.

Om verket

Et verk (2017-d.d.) ble først vist på Høstutstillingen i 2017. Da inviterte kunstnerkollektivet Tenthaus  elever fra Hersleb videregående skole til å se utstillingen sammen med dem. Hver elev valgte et verk som de så formidlet til gruppa og andre besøkende.

Kunsterkollektivet Tenthaus

Tenhaus er et kunstnerkollektiv og et visningssted for kunst. Gruppa er internasjonal og opptatt av kunstnens rolle i samfunnet, og å skape møtepunkter for folk i kunsten, spesielt barn og unge. Formidling av kunst er en del av deres kunstnerpraksis.

«Jeg kaller det kunst»

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. September.