• 30. juli–2. september 2022
  • Nasjonalmuseet

Hvilke forventninger har du til et besøk i museet? Og har du tenkt på hvordan du møter et kunstverk?

I fire uker kan du følge performanceverket ()New Loop() av kunstner Niels Munk Plum i samarbeid med danserne Oda Bjørholm og Sebastian Biong, der de sammen med deg vil utforske dette. De vil dukke opp alene og sammen i stadig nye versjoner av verket. ()New Loop() forandrer seg nemlig hver gang det gjennomføres. Og forandrer kanskje også hvordan du besøker museet, hvordan du møter kunsten og kanskje til og med livet!

()New Loop() starter siste helgen i juli, og avsluttes første helgen i september. Følg med på skilting og ta en kikk på lista under for når og hvor de dukker opp!

Arrangementet er gratis, men du må ha inngangsbillett til museet. Bestill her, eller ved oppmøte.

Program:

Med:
A: Niels Munk Plum
B: Oda Bjørholm
C: Sebastian Biong

30. juli og 2. september er det omvisning. De andre datoene er soloperformance.

• 30.juli kl. 17 i Salongen (A, B og C)
  • 2. august kl. 13 i rom 60 (B)
  • 4. august kl. 13 i rom 85 og 61 (B)
  • 6. august kl. 14 i rom 74 og 43 (C)
  • 10. august kl. 19  i Salongen (A)
  • 13. august kl. 13.30 i Salongen (A)
  • 17. august kl. 19 i rom 63, 67 og 68 B)
  • 23. august kl. 14  i rom 56 og 55 (C)
  • 27. august kl. 13.30 i Salongen (A)
  • 30. august kl. 19 i rom 68 og 60 (C)
  • 2. september kl. 17 i Salongen (A, B og C)

Niels Munk Plum

Niels Munk Plum jobber med å iscenesette narrativer gjennom performance, tekst, lyd, installasjon og foto. Han bruker ofte bevegelser og performance i sine arbeider. De performative verkene hans avdekker atferdsmønstre, samtidig som han repeterer, øver, abstraherer og poetiserer til vi ender opp i en absurd opplevelse. Disse verkene oppstår i møte med publikum.

«Jeg kaller det kunst»

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. September.