Foto: Kieran Kolle
  • 9. august 2022
  • Nasjonalmuseet – Auditoriet
  • 17.00–18.20

Annenhver tirsdag gjennom hele utstillingsperioden kan du se filmverk laget av samtidskunstnere i Norge i dag.

Felles for filmene i videoslipp #5 er at de gir oss historier med store filosofiske spørsmål. Fortellingene dreier seg blant annet om dilemmaer som de ulike menneskene i filmene opplever.

Filmene vises i auditoriet på Nasjonalmuseet, fra kl 17.00–18.20.

Arrangementet er gratis.

Du kan også se filmene når og hvor det skulle passe deg på vår digitale videoplattform, hvor de er tilgjengelige fra 9. til 22. august:

Med:

• Anne Tveit Knutsen, Tvillingsong, 2019
  • Hanne Nilsen Nygård, Tiden det tar å gå opp en trapp, 2019
  • Dag Johan Haugerud og Cecilie Semec, Lyset fra Sjokoladefabrikken, 2019 (vises kun i auditoriet)

Hva er videoplattformen?

Vi viser nye videoverk fra utstillingen «Jeg kaller det kunst» annenhver tirsdag gjennom hele utstillingsperioden.

Jeg kaller det kunst

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. September.