• 11. september 2022
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen
  • 16.00–20.00

Bli med og se på utstillingen «Jeg kaller det kunst»  med regnbuebriller!

«Hvor skeivt er dette?»

På siste «Søndag ta over» skal Skeiv Ungdom, selvsagt sammen med publikum, utforske utstillingen «Jeg kaller det kunst». Utgangspunktet er det evige spørsmålet: «Hvor skeivt er dette?».

Skeive folk har alltid eksistert og er en del av alt man ser rundt seg. På «Søndag ta over» vil Skeiv Ungdom tolke utstillingen på sin egen måte. Skeiv Ungdom lover at dette blir en interessant og morsom dag.

Alle til og med 25 år har gratis inngang til museet hele helgen. Mellom 16:00 og 16:15 står representanter fra Skeiv Ungdom i hovedinngangen. Deltakere mellom 25 og 30 år kan henvende seg til dem for billett.

Søndag Ta Over

I arrangementsserien «Søndag Ta Over» blir ulike grupper invitert inn for å ta over utstillingen «Jeg kaller det kunst». De får hallen til å utfolde seg i og gjøre hva de vil, og du som publikum er velkommen til å ta del!

Skeiv Ungdom

Skeiv Ungdom er en ungdomsorganisasjon for alle under 30 år som er for mangfold og mot diskriminering.
De jobber for hvert enkelt menneskes frihet til å være seg selv uavhengig av kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og seksualitet. Arbeidet til Skeiv Ungdom er todelt. På den ene siden arbeider de politisk for å sikre likeverdige, juridiske rettigheter for unge skeive. På den andre siden er Skeiv Ungdom en organisasjon som jobber for å skape sosiale tilbud for skeive ungdommer over hele landet.

Jeg kaller det kunst

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. september.