Harriet Backer, «Chez moi» (utsnitt), 1887.
Foto: Nasjonalmuseet / Børre Høstland
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen
  • 4. oktober kl. 17.30
  • Begrenset antall plasser

Harriet Backer ble særlig kjent for framstillinger av interiørmotiver, der det naturlige lysets virkninger og sterke, klare farger spilte en vesentlig rolle. Hvordan valgte Backer rom og motiver? Hvem satt modell, og hvordan kom hun i kontakt med dem?

I denne omvisningen får du anledning til å bli bedre kjent med Backers mest kjente interiørmotiver og hvordan hun jobbet.

Arrangementet er en del av formidlingsprogrammet i utstillingen «Harriet Backer. Hvert atom er farge». I utstillingen blir du kjent med Harriet Backers kunstnerskap gjennom et stort utvalg av hennes malerier.

Omvisningen holdes av seniorkurator for utstillingen, Ellen Lerberg.

Arrangementet er inkludert i inngangsbilletten. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Velkommen!

Dypdykk

Ønsker du å bli godt kjent med et kunstverk eller et tema i en utstilling? Bli med på en Dypdykk-omvisning hvor du kan få dypere forståelse for kunst, arkitektur og design!