Foto: Nasjonalmuseet/Jørgen Tønder
  • Nasjonalmuseet – Verksted B
  • 1.–8. oktober 2023 kl. 12.00–16.00

I høstferien kan du komme innom verkstedet i museet og lage et arkiv for små ting.

Tenk om vi aldri kastet noe! Tenk om alt var viktig! Småsaker som et sjokoladepapir, en ødelagt hårspenne, en gammel billett, lommerusk eller ting som har havnet på gulvet skal få sin plass i et stort arkiv.

Vi samler på slike små funn og lager merkelapper til dem før de stilles ut i et arkiv. Det ligner litt på en installasjon som gjemmer seg bak en gammel dør i et rom i museet, nemlig Ilya Kabakovs installasjon Mannen som aldri kastet noe

Det du lager kan du ta med deg hjem – eller det kan bli værende i arkivet vi lager.

Verkstedet krever ingen påmelding, det er bare å stikke innom. Du trenger kun inngangsbillett til museet for å delta. For alle under 18 år, er det gratis å besøke museet.

Verkstedet ledes av kunstner Hilde Grønner Flikke.

Aktivitetene i verkstedet er inspirert av Ilya Kabakovs installasjon Mannen som aldri kastet noe (1988–1995). Du kan utforske installasjonen i samlingspresentasjonen i museet før eller etter verkstedet.

Velkommen!