Kvartett med italienske strykeinstrumenter
  • 4. februar 2023
  • Nasjonalmuseet
  • 14.00-14.45

Bli med på musikalsk omvisning om italienske strykeinstrumenter og de myteomspundne makerne som laget dem.

Hvorfor har italienske instrumenter blitt så ettertraktet? Den verdensledende instrumenteksperten John Dilworth deler sin innsikt i de store fiolinmakernes hemmeligheter. Hør om hvordan instrumentene har latt seg forme gjennom århundrene av alle de legendariske musikerne som har spilt på dem.

Utstillingen «Mestermøter» gir en enestående mulighet til å komme tett på instrumenter av mestermakere som Antonio Stradivari og Giuseppe del Gesu Guarneri. Eline Moe Melgalvis fra Dextra Musica vil samtale med John Dilworth i denne musikalske omvisningen, der det også blir spilt på noen av instrumentene.

Medvirkende:
John Dilworth og Eline Moe Melgalvis

Arrangementet krever ingen påmelding.
For å delta må du ha gyldig inngangsbillett til Nasjonalmuseet.
Inngangsbillett til Nasjonalmuseet finner du her.

Oppmøte i utstillingen «Mestermøter» i 1. etasje.