Abstrakt fargerikt bilde med bølgende former.
Carroll Dunham, «Seven Places (Gamma)», 1994 © Dunham, Carroll/BONO
Foto: Nasjonalmuseet / Andreas Harvik
  • Nasjonalmuseet
  • 11. mai kl. 14.00

Velkommen til omvisning i utstillingen «Carroll Dunham. Hvor er jeg? Grafikk 1985–2022».

Utstillingen i Nasjonalmuseets Galleri grafikk og tegning og viser et utvalg fra en større gave som Nasjonalmuseet nylig mottok av kunstneren. Gaven består av hele 161 grafiske blad fra 1980-tallet og fram til i dag.

Dunhams grafikk viser et stort spenn i uttrykk, motiv og tema. Inspirert av omgivelser, egne erfaringer, kunsthistorie og popkultur, retter han blikket mot både det lille og det store – fra science fiction og universets uendelighet til kroppslige figurer og fremstillingene av bladverket på et tre.

Omvisningen er en introduksjon til utstillingen og varer i ca. 20 minutter. Omvisningen er gratis med gyldig inngangsbillett til museet