Fotografi av syv studenter ved Black Mountain college sommeren 1949, som henger i en dome konstruert av rør og plast.
Students at Black Mountain College inside dome designed by Buckminister Fuller, summer 1949
Foto: Nasato Nakagawa, North Carolina Museum of Art Collection
  • 30. april 2024 kl. 17.00–19.00
  • Nasjonalmuseet – Verksted A

Art is doing. Art deals directly with life.
Ruth Asawa

I verkstedet Art Community fungerer kunsten som møteplass. Gjennom en avslappet sosial ramme ønsker vi å skape et sted for dialog, utforskning og kreative eksperimenter.

Du får utforske ulike uttrykk gjennom skulptur, tegning og form. Oppgavene er inspirert av pedagogikken i Black Mountain College (1933–1957), North Carolina, hvor liv og kunst ble vevet sammen.

I Søylerommet vises verk av kunstnerne Ruth Asawa (1926–2013) og Cy Twombly (1928–2011), begge tidligere studenter ved Black Mountain College. Kunsten kan oppleves på egen hånd før eller etter verkstedet. Verkstedet er drop-in-basert, du kan komme når som helst i verkstedets åpningstid.

Velkommen til et fellesskap for kunst og kreativitet!

Arrangementet er inkludert i inngangsbilletten til museet. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Søylerommet er viet utstillinger med verk fra The Fredriksen Family Collection, en samling i kontinuerlig utvikling, med hovedvekt på kunstverk fra etterkrigstiden fram til i dag.