Silketrykk på tekstil, nærbilde.
Foto: Einar Fuglem, 10/10 tekstiltrykkeri AS
  • 8. mai og 5. juni 2024 kl. 16.00–19.00
  • Nasjonalmuseet – Verksted A og B
  • Begrenset antall plasser

Velkommen til silketrykkverksted i Nasjonalmuseet!

Har du noe du brenner for som du vil dele med andre? I verkstedet får du lære å trykke på T-skjorter.

Du får en enkel innføring i silketrykk-faget og mulighet til å lage din egen T-skjorte. Motivene er inspirert av Nasjonalmuseets plakat-samling, og silketrykket som politisk verktøy i form av T-skjorter med slagord og andre budskap.

Verkstedet arrangeres i samarbeid med 10/10 tekstiltrykkeri i Oslo, som jobber med silketrykk på tekstil og papir, broderi og digitaltrykk.

Du trenger ingen forhåndskunnskaper om trykk for å delta, og verkstedet passer for ungdom og oppover.

Arrangementet er inkludert i inngangsbilletten til museet, men krever påmelding via knappen øverst. Det er begrenset antall plasser. Første til mølla-prinsippet gjelder. Oppmøte i Verksted A og B, i 2. etasje.

I sammenheng med dette verkstedet arrangeres pop-up utstillingen «En vakker dag», med verk fra samlingen som stiller spørsmålstegn ved ideer og strukturer i samfunnet.