Fargefeltmaleri av Mark Rothko i rødt og oransje
Mark Rothko, Uten tittel, 1969, National Gallery of Art, Washington, gave fra The Mark Rothko Foundation, Inc., 1986.43.275 © 2023 Kate Rothko Prizel & Christopher Rothko / Artists Rights Society (ARS), New York / BONO
  • 14. mai 2024 kl. 13.00–17.00
  • Nasjonalmuseet

Velkommen til en eksklusiv førvisning av utstillingen «Mark Rothko. Malerier på papir».

Mark Rothkos fargesterke og skimrende malerier revitaliserte den abstrakte kunsten og gjorde han til en av de viktigste kunstnerne i det forrige århundre. Med over 80 arbeider blir utstillingen i Nasjonalmuseet den første store presentasjonen av Rothko i Norden.

Forhåndsbestilling av billett er ikke nødvendig, du trenger kun å vise ditt medlemskort ved ankomst. Du er velkommen til å ta med deg en gjest til førvisningen.

Har du spørsmål om medlemskap? Kontakt medlem@nasjonalmuseet.no.