Multiforms av Rothko
Mark Rothko, Uten tittel, ca. 1949. National Gallery of Art, Washington, gave fra The Mark Rothko Foundation, Inc. 1986.43.257 © Kate Rothko Prizel og Christopher Rothko / Artists Rights Society (ARS), New York / BONO
  • 26. mai, 9. juni og 15. september 2024 kl. 14.00–14.45
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen

Det er begrenset antall plasser. Arrangementet krever påmelding i Infoskranken samme dag, og du må ha billett til museet for å kunne delta. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Bli med på kuratoromvisning i utstillingen «Mark Rothko. Malerier på papir» i Lyshallen!

Rothko regnes som en av de viktigste kunstnerne i det forrige århundre. I utstillingen vises arbeider fra hele hans karriere. Motivene spenner fra figurative landskaper til abstrakte bilder med flytende rektangler.

I denne omvisningen møter du kurator formidling Karianne Ommundsen, som viser utvalgte verk fra utstillingen.

Arrangementet krever påmelding i infoskranken samme dag, og du må ha billett til museet for å kunne delta. Første til mølla-prinsippet gjelder. Oppmøte i utstillingen i Lyshallen.

Velkommen!