Mardi8

Lyddesign: Reno Isaac

Lydmikser: Elias Arias

Prosjektledere: Clothilde Lepas og Montse Cerdan

Produsent: Youenn Le Guen

  

Nasjonalmuseet 

Kurator formidling: Helga Gravermoen 

Kuratorer samling og utstilling: Inger Helene Stemshaug, Knut Astrup Bull og Anne Simonnæs 

Redaktører: Klaus Kottmann, Eilif Salemonsen og Hilde Areng Skaara 

Prosjektleder: Marianne Moe 

 

Musikk 

«Cuncti simus concanentes». Ensemble Millenarium og Choeur de Chambre de Namur. Love, Revelry and the Dance in Mediæval Music, 2013 © Ricercar / Outhere music 

 

Guillaume de Machaut: «Je vivroie liement». Pierre Hamon og Brigitte Lesne. Medieval Bagpipe & Percussions, Dictionary of Medieval & Renaissance Instruments, 2002 © Cantus Records 

 

Jan Pieterszoon Sweelinck: «Toccata in A Minor». Gavin Black. Harpsichord Music (Gavin Black), 2005 © Centaur Records Inc. 

 

Jan Pieterszoon Sweelinck: Te Deum laudamus, SwWV 187. Harry van der Kamp og Gesualdo Consort Amsterdam. Cantiones sacrae, 2001 © Glossa / NOTE 1 

 

Heinrich Isaac: «La morra (Instrumental)» og «Motet instrumental (Duc de Ferrara): La Mi La Sol». La Capella Reial de Catalunya og Hesperion XXI, Jordi Savall. Henricus Isaac, 2017 © Alia Vox 

 

Michael Praetorius (komposisjon) og David Fallis (arrangement): «Les Gavottes». The Toronto Consort. The Little Barley-Corne: Christmas Revels, 1999 © Marquis Classics 

 

Christopher Tye: «In Nomine No. 20, ‘Crye’». The Rose Consort of Viols og Catherine King. Elizabethan Songs and Consort Music, 1989 © Naxos 

 

Michael Praetorius (komposisjon) og Jan Sandström (arrangement): «Es ist ein Ros entsprungen». Bavarian Radio Chorus. Advent and Christmas Songs, 2005 © Naxos 

 

John Dunstable (komposisjon) og Margaret Bent (arrangement): «Sanctus, JD 6». Tonus Peregrinus. Quam pulchra es / Veni Sancte Spiritus / Mass Movements, 2005 © Naxos