Villa Stenersen er luke 10 i AD_VENTs adventskalender.

AD_VENT er en kulturell adventskalender som byr på unike kunstopplevelser i offentlig rom. Bak lukene skjuler det seg overraskelser i form av kunstopplevelser innen musikk, litteratur, billedkunst, dans, teater eller performance.

Luke 10 er Villa Stenersen, og arrangørene lover ekstra mange kunstnere denne dagen. Hva og hvem vil de ikke avsløre, men de skriver dette om det du kan vente:

Nuller og ett-tall er byggesteiner i den avanserte digitale arkitekturen. Den intelligente kunstneren som skaper tallet 10 på dagens luke har virkelig sett lyset. Han bruker strålende tallmagi.

Så flytter et internasjonalt kunstnerkollektiv inn. Villaen Stenersen blir Villa Villekulla. Mennesker, lyder, dører, ansikter, vinduer, armer, lys, vegger, ord og bein. Alt smelter sammen og alt blir kunst. Grenseløs ti-veis kommunikasjon finner sted og tid og rom blir et scenisk fyrverkeri som ingen kommer til å glemme.

I det hvite huset på Vinderen skapes fargerik kunsthistorie den 10 desember. Det kjennes som om hele verden kommer på besøk.

Håper vi sees på Villa Stenersen, til det som høres ut som en spennende overraskelse! Arrangementet foregår utendørs, det er gratis og er tilgjengelig for alle.

For eksakt lokasjon, følg denne googlemaps-linken: https://goo.gl/maps/WjeNqAU54dnmWp7b6

Les mer om AD_VENT her.