• 30. mai–31. oktober 2021
  • Søndager 12.00-16.00
  • Familievennlig

Velkommen til åpent hus i Villa Stenersen hver søndag ut oktober!

Villa Stenersen ble tegnet av Arne Korsmo og regnes som en av de mest sentrale bygningene innen norsk funksjonalisme.

Huset er et av Korsmos mest kjente arbeider, og ble tegnet på oppdrag fra kunstsamleren og finansmannen Rolf E. Stenersen i 1937–1939. Villaen er fredet av Riksantikvaren, og det pågår en gradvis restaurering av huset tilbake til opprinnelige farger og materialer.

Kom gjerne innom kun for å leke i hagen også!

Fri entré.

Finn fram til Villa Stenersen:

T-bane linje 1 (Frognerseteren) til Vinderen eller 2 (Østerås) eller 3 (Kolsås) til Borgen stasjon. Det tar ca. 10 min. å gå fra t-banestoppene til villaen. Villaen ligger i enden av en liten stikkvei inn fra Tuengen allé. NB: En kommer seg ikke fram via Borgenveien.
Eventuelle besøkende med bil har dessverre ikke anledning til å kjøre inn eller parkere på eiendommen, men må stoppe/parkere i Tuengen allé.

Tilgjengelighet

Villaen er dessverre vanskelig tilgjengelig for noen. Det er trapp ute og inne med håndleder, og det er tilgang for rullestol som er smalere enn 90 cm til 1. og 2. etasje med assistanse fra ansatt i villaen.

Åpningstider:

I perioden 30. mai til 31. oktober er villaen åpen for publikum hver søndag kl. 12–16.

Les mer om Villa Stenersens historie

Villa Stenersen