• 5. september 2021
  • Begrenset framkommelighet
  • Begrenset antall plasser

Velkommen til omvisninger i Villa Stenersen kl. 13 (på norsk), kl. 14 (på engelsk) og kl. 15 (på norsk)

Nasjonalmuseet følger myndighetenes retningslinjer med hensyn til Covid-19, slik at det skal være trygt å besøke Villa Stenersen. Vi har kun plass til ti personer pr. omvisning, og du må reservere plass her før du kommer:

Bestill billett til omvisninger på norsk eller engelsk

Dersom det er fullbooket til omvisningene, kan du besøke villaen mellom 12 og 13, men også her gjelder et maks antall på ti personer inne om gangen, etter førstehen til mølla-prinsippet.

Omvisningen varer i 45 minutter og de besøkende får se disse rommene: Den berømte garasjen, hagestuen, foyeren og trapperommet, stuen, biblioteket og hovedsoverommet med tilhørende bad.

Temaer for omvisningen er både familien Stenersens liv og virke, Arne Korsmos arbeid som arkitekt generelt, og med eksempler fra Villa Stenersen spesielt.

Fri entré.

Kollektiv til Villa Stenersen

T-bane linje 1 (Frognerseteren) til Vinderen eller 2 (Østerås) eller 3 (Kolsås) til Borgen stasjon. Det tar ca. 10 min. å gå fra t-banestoppene til villaen. Villaen ligger i enden av en liten stikkvei inn fra Tuengen allé. NB: En kommer seg ikke fram via Borgenveien.
Eventuelle besøkende med bil har dessverre ikke anledning til å kjøre inn eller parkere på eiendommen, men må stoppe/parkere i Tuengen allé.

Tilgjengelighet

Villaen er dessverre vanskelig tilgjengelig for noen. Det er trapp ute og inne med håndleder, og det er tilgang for rullestol som er smalere enn 90 cm til 1. og 2. etasje med assistanse fra ansatt i villaen.

Åpningstider

I perioden 20. juni til 31. oktober er villaen åpen for publikum hver søndag kl. 12.00–­­­­­­­­­­­­16.00.

Les mer om Villa Stenersens historie