Nasjonalmuseet – Arkitektur og Mellomstasjonen måtte foreløpig stenge fra 13. mars til og med 15. juni. I mellomtiden delte vi kunstopplevelser i digitale kanaler.

NB! Vi har åpnet visningsstedene igjen. Les mer om retningslinjene her.

Som følge av nye retningslinjer fra Folkehelseinstituttet i forbindelse med koronaviruset, måtte Nasjonalmuseet – Arkitektur,  Mellomstasjonen,  Villa Stenersen stenge 13. mars til og med 15. juni 2020.

Dette betydde at alle arrangementer i denne perioden ble utsatt eller avlyst.

Følg situasjonen på Folkehelseinstituttets sider

Vi beklager ulempene dette måtte medføre.

Skjermbilde fra museets instagram-konto

Følg oss!

Likevel vil vi i denne perioden dele så mye vi kan av kunst, arkitektur og design på nett og i sosiale mediekanaler.

Blant annet har vi lansert nye videkonsepter for hjemmesittere:

• I #Kreativkarantene deler Nasjonalmuseets formidlere praktiske oppgaver du kan gjøre hjemme.
  • Framover vil du også møte flere av de som jobber i Nasjonalmuseet for en samlingsstund. De vil dele verk fra samlingen som de har et ekstra stort hjerte for.
  • Bli med Eilif Salemonsen, samlingsmedarbeider ved Nasjonalmuseet, inn i arkitekten Wilhelm von Hannos verk.
  • I Hjemmekonservering deler konservatorene noen tips og triks de har fått nytte av for å kunne bevare gjenstandene i sine egne hjem.

Følg med her på nasjonalmuseet.no, og på:

Ny digital samling

I den nye digitale samlingen finner du 45 000 kunstverk og objekter fra Nasjonalmuseets samling.

Utforsk dine favoritter og lag dine egne samlinger.

Gå til samlingen

Foredrag på Youtube

Du kan se flere av våre foredreag i opptak på vår Youtube-kanal. Blant temaene er den unike Y-blokka, MeToo i kunsten og historien om hvordan museets van Gogh-selvportrett ble bekreftet som ekte.

Se dem her