Hånd som holder mobiltelefon med museumsapp på
Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg

Last ned Nasjonalmuseets museumsguide og finn din vei gjennom museet. Velg mellom flere audioguide-ruter eller lag dine egne.

Last ned appen her

Audioguide-ruter

I audioguiden får du høre lydfortellinger om flere av museets mest kjente verk, men også om skjulte kunstskatter fra samlingen og i utstillingene som vises. Vi håper du vil få ny kunnskap og historier du kan ta med deg videre.

Her finner du lydfortellinger organisert i ulike ruter, i tillegg til at du kan sette sammen din egen tur. Du møter museets egne fagfolk, samt kunstnere og andre stemmer utenfra som til sammen forteller et mangfold av historier om samlingen.

Du vil også finne lydfortellinger for barn og spesielt tilrettelagte ruter for syns- eller hørselshemmede.

Scann QR-koder i rommene for å få innhold knyttet til et verk eller rom. Verkene i rommet som har lydfortelling er også merket med nummer og ikon.

Kart

I appen finner du et interaktivt kart som viser deg hvor du befinner deg i museet. Kartet viser også lydfortellingene du kan finne i rommene. Du får også praktisk informasjon om fasiliteter i bygget.

Ekstra innhold

I appen får du veier vider til mer informasjon, bilder og video om kunst, arkitektur og design i museet. Den inneholder også ruter for aktiviteter i Samlingen.

Hvis du ikke ønsker å laste ned appen kan du få med deg audioguide-innspillingene på museets nettsted

App-opplevelsen kan variere etter enhet og innstillinger du bruker.

Bidragsytere

Vi vil gjerne rette en stor takk for svært sjenerøs støtte til dette prosjektet fra Sparebankstiftelsen DNB.

Samarbeidspartnere

Lydfortellingene er laget av Svarttrost Produksjoner og Kari Slaatsveen i samarbeid med Nasjonalmuseet.

Museumsguidens design og tekniske løsning er laget av Bleed og Mazedia.

Foto i museumsguiden er tatt av Nasjonalmuseets fotoseksjon ved Frode Larsen, Annar Bjørgli og Ina Wesenberg.