Avlyst

Dette arrangementet er dessverre avlyst på grunn av smittevernregler i Oslo. Du finner mer info om hvordan Nasjonalmuseet berøres av nye retningslinjer for smittevern her

Bauhausskolen ville bringe alle kunstformer sammen og forene det estetiske med det funksjonelle.

Haléns forskningsprosjekt viser hvordan norske designere, arkitekter og kunstnere tok til seg det radikale budskapet som skolen fremmet. Han har avdekket at langt flere designere, arkitekter og kunstnere i Norge besøkte eller hadde en forbindelse til Bauhaus enn det som tidligere har vært kjent.

Velkommen til foredrag ved Widar Halén, seniorforsker og tidligere avdelingsdirektør for design og kunsthåndverk i Nasjonalmuseet.

Arrangementet er kun for Nasjonalmuseets Venner

Praktisk informasjon

Husk at du må være medlem i Nasjonalmuseets Venner for å kunne delta, og at du kan registrere kun én billett til deg selv. Det er begrenset antall plasser på våre arrangementer, og dessverre ikke mulig å ta med en gjest.

Bli medlem

Alle besøkende blir bedt om å overholde de nasjonale føringene for smittevern. Det vil være hånddesinfeksjon tilgjengelig ved inngangen.