Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg

Arkitekten og kunstneren Joar Nango har gjennom flere år samlet bøker og diverse annet materiale med relevans for samisk arkitektur. Hva er samisk arkitektur, egentlig? Hva kan samisk arkitektur være? Når er arkitektur en undertrykkende maktutøvelse? Og hva er arkitektens rolle i det hele?

Velkommen til omvisning i utstillingen «Girjegumpi. Samisk arkitekturbibliotek» ved seniorkurator Bente Aass Solbakken

Museumsbutikken vil være åpen, der kan du handle med din medlemsrabatt om du ønsker.

Praktisk informasjon

Husk at du må være medlem i Nasjonalmuseets Venner for å kunne delta, og at du kan registrere kun én billett til deg selv. Det er begrenset antall plasser på våre arrangementer, og dessverre ikke mulig å ta med en gjest.