Foto: Nasjonalmuseet / Annar Bjørgli

Velkommen til en samtale med billedkunstner Eline Mugaas i utstillingen «Bevegelser i betong. Arkitekten Erling Viksjø og kunstnerne»!

Tidlig i forberedelsene til utstillingen om Erling Viksjøs mange kunstnersamarbeid inviterte Nasjonalmuseet Mugaas til å respondere på prosjektet. Mugaas har jobbet med museet og Erik Langdalen arkitektkontor om å utvikle utstillingens design, og med kuratorene i museet om hvordan de utstilte verkene kunne presenteres i utstillingsrommene. I tillegg viser hun egne arbeider.

I samtalen vil Mugaas blant annet fortelle om sitt eget forhold til Viksjøs betongarkitektur, og hvordan samarbeid lenge har vært en integrert del av hennes kunstneriske praksis. Samtalen ledes av Talette Rørvik Simonsen, forsknings-og utviklingsansvarlig i Nasjonalmuseet.

Arrangementet er gratis, men krever påmelding. Det er et begrenset antall plasser.

Les mer om utstillingen