Laure Provoust, "Untitled (Floating tapestry)", 2022. Copyright Laure Provoust/BONO, courtesy of the artist
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen
  • 13., 20., 27. november, 4. desember. og 8. januar, kl. 10.00-11.00
  • Familievennlig
  • Begrenset antall plasser

I Lyshallen har kunstneren skapt et flytende landskap med svevende fugler og skulpturer som danser vektløst i rommet.

I dette gåtefulle universet, fullt av kontraster, skal vi sammen utforske nye måter å bevege kroppene våre på. Vi skal søke bakkekontakt for så å kunne «ta av», og vi vil fokusere innover for å «koble oss på».

Haridev Kathy Latham har erfaring med å undervise folk i alle aldre og livssituasjoner. Hun er opptatt av å skape en åpen og inkluderende yogasituasjon. Latham er sertifisert Kundalini yogalærer, yogaterapeut og Sat Nam Rasayan-utøver. Hun veileder også andre yogalærere og yogaterapeuter.

Søndagsmorgen-yoga er åpent for besteforeldre med barnebarn og alle som befinner seg imellom. Du trenger ikke å ha gjort yoga før. Siden yogaøkten er i utstillingsrommet, vil det være andre publikummere til stede. Av sikkerhetsmessige grunner sørger museet for yogamatter for alle deltagere, samt drikke i Salongen etter økten.

Yoga kan praktiseres sittende, som for eksempel i rullestol, spesielt når det gjelder meditasjon, pust og enklere bevegelser. Men det vil ikke være mulighet for individuell oppfølging. Ledsager kan følge med.

Vi har yogamatter, men du må bestille billett til arrangementet, og betale inngangsbillett til museet. Begrenset antall billetter. Oppmøte utenfor rom 1.
Møt ferdig skiftet da det ikke er noen garderobemuligheter.