Tegning av kvinne som sitter på en stol og holder armene i siden
Erik Werenskiold, «Inger-Johanna» (utsnitt), illustrasjon til «Familien på Gilje», 1890-tallet
Foto: Nasjonalmuseet
  • 8. og 22. november 2023 kl. 15.00–17.00
  • Nasjonalmuseet – Studiesalen

Hvordan står det til med unge menneskers mulighet for å kunne velge sitt eget liv i 2023?

Sammen med ungdommene Gülay, Maria og Dunya, rekruttert gjennom Nøkkel til byen, inviterer Nasjonalmuseet til en pop-up utstilling i Studiesalen, hvor de har valgt verk fra samlingen med utgangspunkt i deres egne tanker rundt utstillingens tematikk.

Nøkkel til byen har som mål å stimulere unge mellom 16 og 25 til deltagelse i kulturlivet, og har samarbeidet med Nasjonalmuseet i formidlingen av museets bidrag tilknyttet årets tegnetriennale.

Onsdager mellom kl. 15 og 17 inviterer Nasjonalmuseet til pop-up-utstillinger og arrangementer i Studiesalen. For å delta trenger du gyldig inngangsbillett til Nasjonalmuseet.

Studiesalen kan også besøkes etter avtale dersom du ønsker å fordype deg i museets samling av grafikk og tegning.

Velkommen innom!

Utstillingen «Mitt liv! Mitt valg?» er en del av Tegnetriennalen 2023, som arrangeres av Tegnerforbundet.

For hele Tegnetriennalens arrangementsprogram se her