En mannlig omviser står foran verket "Total revolution". Kunstverket er synlig på veggen bak ham.
Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg
  • 5. desember 2023 kl. 13.00–13.45
  • Nasjonalmuseet
  • Begrenset antall plasser

Ta med babyen, bli med på en vandring i deler av samlingspresentasjonen og få en introduksjon til utvalgte kunstverk fra 1960-tallet fram til i dag.

I omvisningen kan du bli bedre kjent med sentrale tendenser i norsk samtidskunst fra midten av 1960-tallet fram til i dag. Du møter alt fra den politiske og aktivistiske kunsten som vokste fram på 1960- og 70-tallet, til 2000-tallets konseptuelle kunst med skråblikk på samtiden.

Omvisningen er gratis, men du må hente billett. Du trenger også gyldig inngangsbillett til museet.

Omvisningen varer i ca. 45 minutter. Barnevogner kan parkeres i Nasjonalmuseets underetasje. I etterkant er det også mulighet til å bli igjen, gi mat og stelle barnet i egnede lokaler. Vi anbefaler å ha med bæresele.