Felieke van der Leest, «Symfoniorkestersmykke med publikum», 2021. © Felieke van der Leest / BONO
Foto: Nasjonalmuseet / Frode Larsen
  • 6. desember 2023 kl. 17.30–18.00
  • Nasjonalmuseet

Velkommen til en fordypning i Årsutstillingen 2023.

Med utgangspunkt i verket Symphony Orchestra Necklace with Audience av Felieke van der Leest vil jurymedlem og smykkekunstner Ingjerd Hanevold sammen med museets jury-representant Inger Helene N. Stemshaug fordype seg i dagens smykkekunst.

Årsutstillingen 2023 er den største mønstringen av samtidskunsthåndverk i Norge. I år samarbeider Norske Kunsthåndverkere med Nasjonalmuseet om utstillingen. Her vises blant annet arbeider i keramikk, tekstil, glass, tre, metall og skinn fra små objekter til skulpturer, veggarbeider og større installasjoner.

Årsutstillingen har åpen innsendingsrett. I juryen sitter smykkekunstner og professor Ingjerd Hanevold, keramisk kunstner Moa Håkansson, glasskunstner Kjersti Johannessen og museets juryrepresentant, kurator Inger Helene N. Stemshaug.

Arrangementet er inkludert i inngangsbilletten til museet.

Dypdykk

Ønsker du å bli godt kjent med et kunstverk eller et tema i en utstilling? Bli med på en Dypdykk-omvisning hvor du kan få dypere forståelse for kunst, arkitektur og design!