Bilde fra verksmesterne som viser ballongtrykk.
Foto: Solveig Øksendal
  • 3. desember 2023 kl. 12.00–16.00
  • Nasjonalmuseet – Verksted A
  • Begrenset antall plasser

Inspirert av keramisk kunstner Linda Jansson Lothes «Chinese Dragon», kan du lage ditt eget dragetrykk.

Verket Chinese Dragon vises i «Norske Kunsthåndverkeres Årsutstilling 2023» og er selv inspirert av en Ming-vase i Nasjonalmuseets samling.

Dragetrykk er et verksted hvor hele familien inviteres til å utforske det å trykke på ulike overflater. Du får lage ditt eget bilde ved hjelp av tegneblyanter og ferdiglagde maler av drager og blomster. Med ballonger som trykkredskap skal du overføre ulike motiver til papir, papp og annet spennende materiale. Verkstedet krever ingen forhåndskunnskap om trykk.

«Norske Kunsthåndverkeres Årsutstilling 2023» er den største mønstringen av samtidskunsthåndverk i Norge. I år samarbeider Norske Kunsthåndverkere med Nasjonalmuseet om utstillingen.

Drop-in på Verksted A, i 2. etasje i Nasjonalmuseet.
Begrensede plasser.

Arrangementet er inkludert i inngangsbilletten til museet.