© Image Courtesy of Universal Limited Art Editions
  • 14.00–14.45
  • På engelsk
  • Begrenset antall plasser

Velkommen til en samtale med den amerikanske grafikeren Carroll Dunham i forbindelse med utstillingen «Carroll Dunham. Hvor er jeg? Grafikk 1985–2022».

I like the idea that my prints can look a lot of different ways.
Carroll Dunham, 2022

Hvordan jobber Dunham med serier og grafiske mapper, og hvordan startet karrieren hans som grafiker? I samtalen vil han også fortelle om sine kunsthistoriske forbilder og hvordan livet som kunstner i New York har endret seg fra 1980-tallet og fram til i dag.

Samtalen ledes av kuratorene for utstillingen, Wenche Volle og Geir Haraldseth, og vil foregå på engelsk.

Carroll Dunham slo igjennom som kunster i New York tidlig på 1980-tallet, og er i dag internasjonalt kjent for sine malerier, tegninger og grafikk. Grafikken hans har referanser til både kunsthistorie, populærkultur og personlige erfaringer, og viser et rikt spenn i uttrykk, motiver, tema og teknikker.

Den aktuelle utstillingen i Nasjonalmuseet viser deler av en større gave fra kunstneren som museet mottok i 2022.