Foto: Joanna Piotrowska
  • 25. mai kl. 18.00–21.00
  • Begrenset antall plasser

Arrangementet er fullbooket!

Velkommen til åpningen av utstillingen «Oltre Terra. Historier om ull»!

I designutstillingen «Oltre Terra. Historier om ull» utforsker det italienske designstudioet Formafantasma ullens historie, økologi og globale dynamikk – sett i forhold til sauens biologiske utvikling.

Gjennom kunstverk, gjenstander, fotografier, dokumenter og videoer, viser utstillingen hvordan ull ikke bare er et råstoff, men et materiale som knytter mennesker, dyr og miljø sammen på komplekse måter.
Dette er den første separatutstillingen med designstudioet Formafantasma i Norge.

Alle gjester må være på plass i Salongen i andre etasje innen kl. 18.20 for den offisielle åpningsseremonien.

Program:

Kl. 18.00–18.20
Dørene åpnes

Kl. 18.30–19.00
Åpning Salongen, 2. etasje
Spesialkomponert musikkinnslag ved Eirik Havnes
Velkomsttale ved Nasjonalmuseets direktør Karin Hindsbo
Taler ved utstillingens kuratorer Hanne Eide og designduoen Formafantasma ved Simone Farresin og Andrea Trimarchi

Kl. 19.00–21.00
Åpen utstilling i Lyshallen, 3. etasje
Forfriskninger, musikk og mingle i salongen
Spilleliste for kvelden er kuratert av Thomas Ballans og Maria Frizzele