Foto: Lydia Hann
  • Nasjonalmuseet – Verksted A
  • 19. september 2023 kl. 16.00–18.00

Bli med kunstnerne Amanda Vesthardt og Lydia May Hann i en kreativ tove-workshop! Her hentes det inspirasjon fra skulpturen Hyrdens Bro, som henger i museets vestibyle, og utstillingen «Oltre Terra. Historier om ull».

I workshopen tover vi et gigantisk saueskinn med ull fra Norges unike saueraser. Du får mulighet til å fordype deg i denne ofte oversette naturressursen, leke med ullens teksturer og farger og lære om dens «magiske» egenskaper.

Dette vil være en morsom samarbeidsopplevelse hvor du kan forvente å bli litt våt og møkkete, vi anbefaler derfor å ta på klær som passer til aktiviteten.

NB! Det kan være bakterier i saueullen, så dette verkstedet er ikke egnet for gravide eller de som er medisinsk sårbare.

Ingen dyr ble skadet under forberedelsene til workshopen. Ullen som brukes kommer fra Norilia.

Verkstedet er drop-in-basert og åpent for alle, du trenger kun inngangsbillett til museet.

Velkommen!