kvinnelige former og andre former i ulike farger som flyter rundt på en flate
Vasilij Kandinskij,«Grønne Kvinner» (utsnitt), 1907 © Centre Pompidou, Paris, MNAM-CCI, Dist. RMN-Grand Palais / image Centre Pompidou, MNAM-CCI
  • 2. mai 2024 kl. 18.00–21.00
  • Nasjonalmuseet – Salongen

Velkommen til åpning av utstillingen «Kandinskij. Inn i det ukjente».

Utstillingen viser grafikk og tegninger fra Kandinskijs tidlige karriere og baserer seg på et sjenerøst innlån fra Centre Pompidou i Paris. Flere av verkene har aldri blitt vist i Norge tidligere.

Åpningen av utstillingen er gratis, og du trenger ikke billett, men kom gjerne tidlig for å sikre deg inngang. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Det blir taler i Salongen ved Nasjonalmuseets direktør Ingrid Røynesdal og Frankrikes ambassadør til Norge, Florence Robine før man går videre til utstillingen i Galleri grafikk og tegning. Musikalsk innslag ved cellistene Wei Ting Zeng and Tanja Orning. Arrangementet har 18-års aldersgrense.