Foto: Børre Høstland / Nasjonalmuseet
  • Utendørs
  • Begrenset antall plasser

Påmelding

Vi oppfordrer alle til å bestille billett på forhånd for å være sikret plass. Begrenset antall grunnet smittevern.

Meld deg på

Vi følger de nyeste retningslinjene for smitteverntiltak og tilpasser besøket så du får en best mulig opplevelse.

Les mer om de oppdaterte rutinene og det du må huske på ved besøk

Arne Korsmo (1900-1968) regnes som en av Norges fremste arkitekter og designere. I arkitektursamlingen i Nasjonalmuseet er en stor del av karrieren hans oppsummert. På Vinderen er flere av Korsmos funkisvillaer godt bevart. Sammen med kollegaen Sverre Aasland tegnet han tolv ene- og tomannsboliger i Havna Alle. Den lille veien er en overraskelse i farger og form, og vitner om hvor grensesprengende disse var da de ble bygget på 1930-tallet.

OBS! Vandringen kl. 13.00 starter ved Villa Stenersen og avsluttes ved Villa Dammann i Havna Allé kl. 14.00. Vandringen kl. 14.00 går i motsatt rekkefølge og begynner ved Villa Dammann.

Velkommen!