Foto: Nasjonalmuseet

I forbindelse med Barnas bylab 2021 holder vi arkitekturverksted i Nasjonalmuseet – Arkitektur. Ta gjerne med din egen utvalgte figur som kan få et nytt hjem.

Vi tar en liten tur i utstillingen «Fire hus. Fire kvinner» og ser på hvordan Beate Hølmebakk har tenkt at oppdiktede personer fra bøker og skuespill bor. Vi lærer om arkitektens tegneteknikk og studerer hvordan tegningene og modellene av husene gjør at vi kan bli kjent med personene som bor der, selv om vi ikke kan se dem.

I arkitekturverkstedet kan du lage tegninger og modeller til et hus for en karakter du liker fra TV, film eller litteratur. I arkitekturverkstedet har vi mye spennende tegneutstyr og materialer du kan bygge med, og dyktige veiledere som hjelper deg. Varmt velkommen til små og store husentusiaster!

Verkstedet varer én time og holdes kl. 13, 14 og 15. Påmelding på stedet. Før eller etter verkstedene kan dere rusle bort til Myntgata 2 hvor det er aktiviteter for hele familien hele dagen.

Passer best for barn fra 5 år og oppover