Illustrasjon: Metric

Velkommen til åpningen av «Inn i fellesskapet», Nasjonalmuseets bidrag til årets arkitekturtriennale!

Hva slags betydning har felleskap i skeive miljøer? Hvordan har ideer om fellesskap preget arkitektur og byutvikling? Hva er det som får oss til å føle oss trygge i et rom? Kan arkitekturen bidra til å skape relasjoner til andre?

Oslo arkitekturtriennale er Nordens største arkitekturfestival og har blitt arrangert siden 2000. I 2022 setter triennalen fokus på nabolaget som et sted for fellesskap. Inn i fellesskapet består av en utstilling i paviljongen av det svenske arkitektur- og kunstkollektivet MYCKET og en utstilling i Buchersalen i Nasjonalmuseet – Arkitektur. Inn i fellesskapet er en del av Skeivt kulturår 2022.

Under åpningen i Nasjonalmuseet – Arkitektur blir det taler og kunstnerisk innslag med blant annet drag artisten Penetra Schön. Vi serverer forfriskninger.

Arrangementet er gratis, og åpent for alle.

Inngang på baksiden av bygget på Bankplassen 3.