Foto: Nasjonalmuseet / Børre Høstland

Nasjonalmuseet – Arkitektur inviterer til gratis inngang i avslutningshelga 28. og 29. januar! Første til mølla-prinsippet gjelder.

Lyst til å være kreativ og lage din egen plakat? Kom innom utstillingen i Nasjonalmuseet – Arkitektur på Bankplassen og bli med på vårt plakatverksted!

Som inspirasjon ser vi på plakater i utstillingene i Nasjonalmuseet – Arkitektur, og politiske plakater og slagord fra den skeive rettighetskampen. Vi stiller med utstyr og materialer og hjelper deg i prosessen. Verkstedet krever ingen forkunnskaper og passer for folk i alle aldre. Det er ingen påmelding, så det er bare å møte opp, alene eller sammen med noen.

Plakatverkstedet ledes av Paulo Araya, drag artist og formidler, og Karianne Ommundsen, kurator formidling i Nasjonalmuseet. Verkstedet inngår i formidlingsprogrammet til utstillingen Inn i fellesskapet, Nasjonalmuseets bidrag til Oslo arkitekturtriennale, og er en del av Skeivt kulturår 2022.

Plakatverkstedet er i paviljongen i Nasjonalmuseet – Arkitektur.

Verkstedet er gratis.

Velkommen!