Ørkenlandskap med fjellkjede i bakgrunnen.  en inngjerdet hage midt i ørkenen over en lukket grense.
OFFICE Kersten Geers David Van Severen & Wonne Ickx, «Grensehage», 2005
Foto: Nasjonalmuseet / Andreas Harvik
  • 19. november 2023 kl. 14.00–15.00
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen
  • Begrenset antall plasser

Hva er egentlig en arkitektonisk tegning i vår verden av digitale maskiner – og hva med hånden? Kurator Joakim Skajaa gir en introduksjon til utstillingens tematikk og tar for seg et utvalg av verkene.

«Hånd og maskin» er den første store presentasjonen av samtidsarkitektur i det nye Nasjonalmuseet. Den viser et stort utvalg av arkitektoniske tegninger fra de siste 15 årene – tegninger som på ulike måter sier noe om hvordan arkitektene har respondert på utviklingen i samfunnet rundt seg, og hvordan det kommer til syne i tegningene.

Arrangementet er gratis, du trenger kun inngangsbillett til museet. Første til mølla-prinsippet gjelder.