Bilde fra utstillingen «Hånd og maskin. Arkitektoniske tegninger» i Nasjonalmuseet.
Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg
  • 28. mars 2024 kl. 14.00–14.45
  • Nasjonalmuseet

Velkommen til omvisning i utstillingen «Hånd og maskin».

Her vil du få en introduksjon til utstillingen og blant annet høre mer om hvordan en eksplosiv teknologisk utvikling og globale kriser påvirker arkitekter og måten de jobber på.

I utstillingen blir dette undersøkt gjennom et utvalg tegninger og installasjoner. De eldste verkene som presenteres ble til i tiden rundt den globale finanskrisen i 2008. I etterdønningene av krisen begynte en yngre generasjon arkitekter å utfordre de digitale tegneverktøyene samtidig som de arbeidet mer lokalt, kollektivt og ikke-kommersielt.

Omvisningen er gratis med gyldig inngangsbillett til museet. Oppmøte i utstillingen.

Påske i Nasjonalmuseet
Utforsk Nasjonalmuseet i påska! I påskeuka kan du få med deg omvisninger og verksteder i forbindelse med samlingen og temporære utstillinger. Bli med på vandringer i samtidskunst, arkitektur, eldre bildekunst og designhistorie.

Se kalender for tidspunkter