Tre artistportretter er sidestilt. Fra venstre: En gruppe med tre kvinner, en kvinne alene og en gruppe med to kvinner.
Foto: Fra venstre: LIAR: courtesy of All things live / DJ Refel: Ortenheimer / EDEL: Elida Helgeland
  • 14. juni 2024 kl. 19.00–23.00
  • Nasjonalmuseet

Sommer, semesterslutt og Senfredag.

Denne Senfredagen gir FLOKE deg muligheten til å remikse klær du har på deg og lage accessories for kvelden din videre. JAM, i grenselandet mellom dans som kunst og som sosial aktivitet, får deg ut på dansegulvet. Og DJ Refel gir deg en blomstereng av musikk, med alt fra palestinsk hip-hop til afro-house fra SA.
Pluss! Bli med på unike skattejakter i museets samling med UiO-student Emma.

Hva skjer?
• Konsert i Søylerommet: EDEL
• Konsert i Salongen: LIAR
• FLOKE remikser dine klær og tilbehør
• DJ Refel (fra Frozen Jungle og Elsker)
• Glowstick-ruter: Skattejakt i samlingen
• Performance og sosial dans: JAM

Senfredag er en feiring av kunst og klubbkultur i Nasjonalmuseet etter stengetid. Senfredag har gratis inngang for alle mellom 18 og 25 år.

Greit å vite:
• Arrangementet har 18-års aldersgrense.
• Det er et begrenset antall plasser, og første til mølla-prinsippet gjelder. For alle over 25 år er det ordinær billettpris (200,-) i museet. Billett kjøpes i billettskranken.
• Vi gjør oppmerksom på at arrangementet vil bli filmet og fotografert.