Kvinne ruller på noe s om ser ut som en klump ,med leire nedover gaten.
Foto: Hilde Malme
  • Nasjonalmuseet
  • 28. oktober 2023 kl. 13.30–14.00

Velkommen til Silje Kjørholts performance KJ KN KA.

«Norske Kunsthåndverkeres Årsutstilling 2023» tar pulsen på samtidskunsthåndverk i Norge. Årsutstillingen ble første gang vist i 1975, og det er første gang utstillingen holdes i det nye Nasjonalmuseet.

Et av verkene i utstillingen er Silje Kjørholts performance KJ KN KA, som vises til oppsatte tider.

I dette performative verket, utforsker Silje Kjørholt forholdet mellom kroppen, leira og arkitekturen i Nasjonalmuseet. Hun utfører handlinger som å kna, bryte, rulle, kaste, bære og kjevle en leirmasse fra Oslo som veier like mye som sin egen kropp.

Oppmøte i 1. etasje, forbi butikken, i Vrimleområdet.

Det kreves ingen påmelding eller billett til utstillingen for å se performancen.

Om du ønsker å se Årsutstillingen 2023 før performancen, kan du kjøpe billett til dette her.