Bli med på aktiviteter for store og små i Nasjonalmuseet i påsken.
Foto: Nasjonalmuseet / Annar Bjørgli

Nasjonalmuseet har gratis inngang 4. og 5. april og byr på påskeaktiviteter for store og små. Museet er stengt på helligdagene i påska.

Gratisbilletter deles ut ved ankomst til museet 4. og 5. april og kan ikke reserveres på forhånd.

Bli med på gratis påskeverksted for familier, omvisninger som gir deg et kjapt innblikk eller en dypere forståelse for et tema i utstillingene eller utforsk Samlingspresentasjonen og utstillingene «Carroll Dunham. Hvor er jeg? Grafikk 1985–2022» og «Thorvald Hellesen. Kubistisk pioner» på egenhånd. Du kan også se etter vårlige eller påskete varer i butikken og nyte et bedre måltid eller en enklere påskesnack i Nasjonalmuseets kafeer.

Velkommen! 🐣

Åpningstider i påska:

• Lørdag 1. april og søndag 2. april: Kl. 10.00–17.00
  • Mandag 3. april: Stengt
  • Tirsdag 4. april og onsdag 5. april: Kl. 10.00–20.00
  • Skjærtorsdag 6. april og langfredag 7. april: Stengt
  • Lørdag 8. april: Kl. 10.00–17.00
  • Søndag 9. april og mandag 10. april (første og andre påskedag): Stengt

Nasjonalmuseet – Arkitektur har stengt 6.–10. april.

Er du ikke i Oslo i påska? Finn påskeegg i den digitale samlingen, dykk virtuelt inn i tidligere utstillinger i 3D-visninger, lag noe gøy sammen med oss i digitale verksteder på YouTube og bli med på en digital omvisning i Nasjonalmuseet hjemmefra. Du kan også fordype deg i historier fra museet og bli klokere på kunst, arkitektur og design gjennom digitale foredrag.